Дуже важливо , щоб бібліотека ставали
для читачів світом нескінченним ,
яскравим , захопливою , чарівним , доторкнувшись до якого , дитина вже не в
силах відірватися від непоказною на вигляд книжки в сіренькому палітурці . Тож
у своїй практиці ми проводимо заняття з
«Творчого читання» які вже кілька років
ведемо в другому , третьому і четвертому класах початкової школи. Проходять
вони у рамках бібліотечних занять. Тут ми читаємо, вчимося аналізувати
прочитане, «граємо» з текстами , малюємо, то б то, закріплюємо прочитане
різними методами. Як казав відомий психолог А.А.Леонтьєв, «відбувається
формування процесу вміння перекладати зміст тексту в іншу форму його
закріплення». З малюками працювати цікаво , але бібліотекарям треба навчитися
поважати їх непосидючість , смішливість і навіть бешкетництво вміло направляючи
в творче русло. Тому на своїх заняттях я часто застосовую елементи театру.
Діти від природи актори. Тому великою
популярністю у читачів нашої школи користується театральна творчість. І це
невипадково, адже театральні постановки допомагають читачу побачити різні
моделі поведінки людей у ситуації, подібної до тієї, в якій опинився він,
знайти в ситуації нову думку. Театральне мистецтво служить засобом емоційного та інтелектуального розвитку
читача. Так народилася
ідея створення театрального гуртка, мета
якого:
- розвивати індивідуальні творчі здібності учнів, навички
дослідницько-пошукової роботи, аналізу художнього тексту, роботи з
бібліографічним матеріалом;
- навчити дітей творити, "працювати над собою”,
визначати мету і значення своєї діяльності, вибирати засоби їх досягнення
та критично оцінювати результати;
- підвищувати мовну культуру учнів, уміння правильно
викладати свої думки в усній і письмовій
формі;
- виховувати естетичний смак, любов до художнього слова.
Завданням гуртка є залучення дитини до процесу
пошуку, духовного самовдосконалення, самореалізації і самоутвердження.
Початковим етапом роботи в
моїй практиці стало формування у
підлітків мимовільного інтересу
до творчості, подолання страху перед власною не вмілості. Для того щоб збагатити
учнів новими художніми
враженнями, стимулювати розвиток художніх здібностей
я використовую емоційне
і естетичний вплив театру. Так народилася концепції
моєї бібліотеки - «Життя- це творчість.»
Комментариев нет:
Отправить комментарий